Ülkemizde devam eden salgın hastalık süreci bir çok alanda iş ve işlemlerin aksamasına, maddi ve manevi sıkıntılı bir dönem yaşamamıza sebep olmaktadır. Kuşkusuz bu dönem tüm alanların yanı sıra eğitim sistemini de derinden sarsmıştır. Tüm paydaşlarıyla birlikte sürecin olumsuzluklarının giderilmeye çalışıldığı eğitim sistemimizde, seyreltilmiş eğitim ve uzaktan eğitim kavramları öne çıkmaktadır.
Biliyoruz ki tüm uygulama ve kavramların merkezinde "Oku!" emrine muhatap insan ve o insanın inkişafı yer almaktadır. İnkişaf ise ancak okuma eylemini her şart ve koşulda asgari müşterekte yapmakla mümkündür. Pursaklardaki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri olarak bizler, sürecin en başından itibaren "Oku-Yorum", "Kitap Kurdu" ve "Tavsiye Kitaplar" başlıklarıyla okumaya/okutmaya gayret ediyoruz. Öğrencilerimize kitap okuma alışkanlığı kazandırmak ve onlara bizzat okuyarak örnek olmak istiyoruz. Bu amaçla hareket ederken, "Örneğim peygamberim!" düsturuyla peygamberimiz Hz. Muhammet'in (S.A.V) biz eğitimcilere doğrudan ve dolaylı rehberliğine ihtiyaç duyuyoruz.
Biz eğitimciler Peygamberimiz (s.a.v)'i nasıl örnek alabiliriz? Sorusuyla başlattığımız bu okuma süreci, Nisan ayında İbrahim Halil ER'in Peygamberimizin Eğitim Metodu adlı kitabını okuma ve okutma kararı ile neticelendi. Biliyoruz ki, O'nun inandığına inandığı gibi inanmak,yaşamak ve yaşatmak,inkar ettiği şeyi inkar ettiği gibi inkar etmek ve karşı koymak,O'nun insanlığa öğrettiği şeyleri insanlığa öğretmek,talim ve terbiyede takip ettiği metodu uygulamak,her alanda O'nun gibi olmaya çalışmakla bizler efendimizi örnek alabiliriz.