PURSAKLARDA eTwinning EĞİTİMLERİ DEVAM EDİYOR
Pursaklar İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mustafa KILIÇGİL başkanlığında; şube müdürümüz Zülküf ŞİMŞEK, ilçe ARGE ekibi öğretmenlerimiz, Pursaklar eTwinning ilçe temsilcimiz Özlem YILDIZ ile birlikte eTwinning eğitimlerinin 2. oturumu olan 'Web Araçları' konulu eğitim planlaması yapıldı. İlçemizdeki tüm öğretmenlerimizi kapsayacak şekilde 6 (altı) oturum web 2.0 araçları eğitimi gerçekleştirildi.
Web araçları eTwinning platformunun vazgeçilmezi-olmazsa olmazıdır. Eğitimlerimizde özellikle öğretmenlerimizin hem eTwinning projelerinde hem de ders müfredatlarının kazanımlarının gerçekleştirmede kolaylıkla uygulayabilecekleri web araçları seçilmiştir.
İlçe eTwinning temsilcimiz, eğitimcimiz Özlem YILDIZ aşağıda belirtilen tarihlerde;
08 Mart 2021 tarihinde Canva-Designevo
11 Mart 2021 tarihinde Bookcreator
12 Mart 2021 tarihinde Padlet
15 Mart 2021 tarihinde Learningapps-Educandy
17 Mart 2021 tarihinde Jigsaw Planet-Kahoot
19 Mart 2021 tarihinde Thinglink
eğitimlerini vermiştir. Her eğitimimiz kayıt altına alınmış ve ilçe youtube (Pursaklar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü) kanalımızda yayınlanmıştır.
İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mustafa KILIÇGİL her eğitim öncesi konunun önemine vurgu yapmıştır.
Eğitimde web araçlarının yeri ve önemi;
Daha üst sınırı belirlenmemiş olsa da 2000 yılından sonra doğan nesile Z kuşağı denilmektedir. Z kuşağı teknolojiye çok kolay ayak uyduran, özgüveni yüksek, analitik düşünme becerisi yüksek, istediklerinin ne olduğunu bilen, dikkat süreleri kısıtlı olmasına rağmen aynı anda birçok işi yürütebilme yetenekleri sayesinde bu açığı kapatabilen, yaratıcılığa ve yenilikçiliğe önem veren bir kuşaktır. Belirgin özelliklerinden dolayı Z kuşağı bir öğrenciye eski standart yöntemler istenilen etkiyi tam oluşturamamaktadır. Bu nedenle yeni nesil öğrencilere yeni nesil yöntem ve metotlar kullanılması gerekmektedir. Web 2.0 teknolojisi bu konuda yardımımıza yetişmekte ve yeni nesil gençlere daha uygun bir eğitim ortamı oluşturulmasına yardımcı olmaktadır.
Web araçları daha aktif ve katılımcı bir sınıf ortamı oluşturur. Eğitim ortamındaki öğrenciler, birbirlerine karşı olumlu tutumlar gerçekleştirir. Eğitim ortamında grup çalışması, etkili öğrenme, üst düzey düşünme, yapılandırmacı öğrenme, bireysel öğrenme, sorumluluk alma vb. becerilerin gelişmesine katkı sağlar.
Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğretmen sınıfa getirdiği farklı aktivite, programlar ve ürünler sayesinde sınıfına canlılık getirir, öğretmenin değerlendirme çeşitliliği artar. Standart değerlendirmeye alternatif olarak ürün odaklı değerlendirme yöntemlerini kullanabilir.
Öğretmenlerimiz derslerinde daha güncel ve işlevsel içerikleri kullanır. Web araçlarının çeşitliliği sayesinde öğretmen zaman ve mekân konusunda özgürleşir. Bu durum öğretmenin daha kısa zamanda daha çok bilgi vermesini, değerlendirme aşamasındaki vakit kaybını da minimum seviyelere çekerek bu zamanı daha farklı etkinliklerde kullanma imkânı sağlar.
Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğrenciler, öğrenim hayatlarında ve ileriki yaşamlarında teknoloji okuryazarı, aktif ve katılımcı bireyler olarak yetişirler.
Öğrenciler ürün odaklı çalıştıkları ve gayretlerinin sonuçlarını somut olarak elde ettikleri için derse karşı istekleri ve bir şey geliştirmiş olma mutluğunu yaşarlar. Ürün üzerinde esnek çalışma imkânına sahip oldukları için kendilerine uygun en iyi öğrenme metoduyla öğrenmeyi gerçekleştirebilirler. Bireysel öğrenme yöntemiyle en etkili öğrenmeyi gerçekleştirmiş olurlar. Web araçları kullanımı ile öğrenciler, sadece verilen bilgiyi tüketen bireyler konumundan, bilgiyi üreten, bilgiyi değiştiren, kaynağını sorgulayan aktif öğrenciler olmaktadırlar.
Katılımları için okul yönetici ve öğretmenlerimize ve eğitimlerde bilgi-deneyimini paylaşan öğretmenimiz Özlem YILDIZ'a katkılarından dolayı teşekkür ederiz. Öğretmenlerimize çalışmalarında başarılar dileriz.